#Cannes-i Filmfesztivál






Cannes-ban azon ment a röhögés, hogy a magyarok csak gulyást adtak a világnak
 

Cannes-ban azon ment a röhögés, hogy a magyarok csak gulyást adtak a világnak

A cannes-i filmfesztivál második hetén bemutatkozott Scarlett Johansson is rendezőként, a magyar jelenlét pedig egy emigrált orosz rendező történelmi portréjában ért minket váratlanul. Denzel Washington életműdíjat kapott a legújabb Spike Lee-film premierjén, helyszíni tudósítóink pedig azt is elmesélik a podcastjukban, hogy milyen érzés kiszorulni egy telt házas vetítésről zuhogó esőben.


Újjászületett Cannes-ban a romantikus komédia
 

Újjászületett Cannes-ban a romantikus komédia

A cannes-i filmfesztivál második hete könnyedebb filmekkel nyitott, így helyszíni podcast tudósításunkban már abban reménykedünk, hogy Dakota Johnson visszahozza a romantikus vígjáték műfaját a tévéből a mozikba. Láttunk még vizuálisan bravúros, de fárasztó AIDS-filmet a Titán rendezőjétől, és egy egyiptomi krimit arról, hogy a diktatúra mocskos módszereit illetően mindig van lejjebb.



Joaquin Phoenixet kiröhögték, Szabó Istvánt ünnepelték Cannes-ban
 

Joaquin Phoenixet kiröhögték, Szabó Istvánt ünnepelték Cannes-ban

Az egyik legnagyobb hollywoodi dobásnak szánt film Joaquin Phoenix és Pedro Pascal főszereplésével felsült a Croisette-en. Láttunk viszont kisebb csodákat Tajvanból és Belgiumból, a szerény idei magyar jelenlétet pedig Szabó István legnagyobb nemzetközi sikere biztosította a klasszikusok szekciójában. Folytatódik a helyszíni podcast tudósításunk Cannes-ból.



Lezárult Tom Cruise akcióhős korszaka Cannes-ban
 

Lezárult Tom Cruise akcióhős korszaka Cannes-ban

Beindult a cannes-i versenyprogram és láttunk már sárga mellényes francia tüntetőkről filmet, valamint a huszadik század krónikáját német lányok szemén keresztül. A vörös szőnyegen Tom Cruise körül volt a legnagyobb a felhajtás, aki a Mission: Impossible utolsó részével zár le egy harminc éve tartó sorozatot és a karrierjének egy fontos szakaszát. Folytatódik a helyszíni podcast tudósításunk a cannes-i filmfesztiválról.








Lángoló hidzsábok, cenzúrázott művészek – az Oscar-jelölt A szent füge magjáról
 

Lángoló hidzsábok, cenzúrázott művészek – az Oscar-jelölt A szent füge magjáról

Irán mindent elkövetett, hogy megakadályozza külföldön a bemutatását, mégis kijutott a tavalyi cannes-i filmfesztiválra, majd a zsűri különdíját elnyerte, és most a legjobb nem angol nyelvű film kategóriájában az Oscar-díjért versenyez A szent füge magja. A rendező, Mohammad Raszulof megszökött hazájából még azelőtt, hogy filmje miatt börtönbe került volna.